otroligt talang

20/03/2010, 17:32 pm | Inskickat av

Från samma utställning , även om det är inte samma gräsmattor skorna. Oikeanpuolimmaisten skor skickliga och utmärkande design för att samla en gång för att hedra Jeffrey Campbell . Mimicry bör tolkas som en annons för ... Jag antar att jag bara inte vet, undrar jag hur den visdom gäller för näringslivet.

Jag förstår att lågpriskedjor är varianter av kläder och ibland ganska suoriakin varianter av den stora modehusen lookeista säsong. Dessa skor har inte, men jag antar att Campbell planerar att hamna på bordet andra än hans eget märke inom basen. Tid obscent. I applikationer Beach gathörn säljs piratkopierade plastpåsar trots allt, försöker vara Guccia Vuitton och, återigen, har dessa skor skamlöst kapat egna namn.

Jag undrar om detta är Campbell precis rätt person? Miltäköhän känns att gå och handla för en sko butik, svänga den som en modell fabrik och be att tillverka samma linje - staket Campbell?

Skicka till:
  • Facebook
  • MySpace
  • Digg
  • del.icio.us
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Print
  • email

Tags:

10 kommentarer »" otroligt talang "

  1. Avatar sueisfine
    20/03/2010, 18:20

    Jag förstår att Jeffrey Campbell är känd speciellt för designer skor, "de fattiga mannens versioner av industrimannen ... Så vitt jag vet inte ens försöka vara något mycket originellt samlingar förhållande.

  2. Avatar Vind
    20/03/2010, 20:29

    Sueisfine kommentar med hänvisning till förstår jag att andras idéer matkikaan och det är "dålig människans versioner av författaren, men en direkt kopia av den då redan en annan sak. I så fall Campbell version, det finns egentligen ingen skillnad mellan Acne skor.

  3. Avatar Låt
    2010/03/21, 10:41

    Ja, det är galet gammal man. Jag har ofta undrat om det, hur är det möjligt att produkten kan återges identiskt IHAN men det är inte alla skor, etc skyddas från alla .. Bra pengar, men det gör förvisso, men ..
    Förutom samordnar _hänen_ disain är ganska dyra, 150E ett hastigheter upp, vilket känns mycket märkligt, eftersom kvaliteten på den redan nu se bilderna och i allmänhet, C'mon, måste de kopieras! Jag förstår att de är kopior, som kostar cirka 5 € basaren, men näähän är precis samma sak med dem och ersätta en tredjedel av rätt pris. ITE istället då jag har sparat ganska mycket längre, till exempel när justiinsa Demeulen dessa skor för förvärvet:

    Innan MPLIANCEWITH Campbell att fokusera främst på tommosiin mega-märken, men nu har funnit Acne, Mini Market, osv. Heh.
    http://fashionspiration.files.wordpress.com/2009/07/jeffrey-campbell-potion-ankle-boots-01.jpg~~V
    http://www.paper-doll.com/blog/jeffrey_campbell_pixie-253.jpg~~V

    Och jag måste säga att min Atacomatkaan här show: D
    http://www.jeffreycampbellshoes.com/wp-content/uploads/2009/10/9.jpg~~V

  4. Avatar sueisfine
    2010/03/21, 16:02

    Ja, det är nästan en direkt kopia av Bazaar har redan flyttat helt naturligt high street affärer hyllor ... Cambell är en riktigt trevlig eller tidsmässigt på de priser, men vad skulle en sådan pyydellessä då kundunderlaget är tillräckligt. Flera modeller viedän nettiputiikeissa nästan utom kontroll - ibland snabbare än original. I själva verket skulle jag vara där pälsmössa versioner skulle kollapsa när skorna är över hela världen (och min kaapitkin) full.

  5. Avatar Jenni
    2010/03/21, 18:41

    Väl huhhuh! Pystyvätköhän som direkt kopia av de ursprungliga varumärkena, inte ens att ingripa om modellerna inte på något sätt som inte specifikt "patenterade"? Naturligtvis kan det alltid ses ur perspektiv som är smickrande att bli klara - såsom Coco Chanelhan uppgav att det bara var stolt över det faktum att hans produkter kopieras till den sista, och var övertygad om att den verkliga Chanel definitivt separeras från billiga kopior. Detta naturligtvis rasande andra modehusen, som försökte att kämpa mot reproduktion i hög Dudgeon. Men då har jag nog tillräckligt med pocketböcker att köpa några exemplar av det självklara, om den ursprungliga versionen är välbekant för sig själv.

  6. Avatar Lotu
    2010/03/22, 13:24

    Även om skor, och design i allmänhet, äganderätt är svårt att vara bestämd tid, förstår jag de Campbells höga klackar redan kunde räkna spjälsäng. Design sida, naturligtvis alltid en ganska oklart i vilken utsträckning produkten måste skilja sig från varandra, så att det skulle ha en egen självständig modell och tanken skulle kopieras direkt från andra källor. Den enkla räntan svart sko modell kunde ingen anspråk på som sin egen, men Acne är okej att hålla som sin egen Belvil som modell, i den mån erikoisennäköisestä skon handlar om. Belville har redan varit mer än bara design en sko.

    Jag taideplagiaattien inte timmar och närmade sig problemet med kopiering, främst genom musiikkiplagiaattien. Biisiplagiaattien fall av att räkna ut en melodi tillägg. rytm och struktur likhet. Sånger kan vara mycket lik den melodin av resor, var i den andra sektionen är samma melodi del A, B i andra delen. Men om båda kören ljudspår på samma fortsatte minst plagiaattitutkimuksia. Mycket ofta kan dock slutligen noteras att de spårar elementen medvetet ur andra källor.

    Musiikkitietämykseni grund Jag tror att de sko-design produkter skulle vara en skillnad i fråga om struktur, i detaljerna än i helheten. Campbell skor är helt enkelt alltför många detaljer har plockats rakt Acne Belvil. Den säregna struktur ränta, din sko design, sko "profil" - är allt klart dras från Acne skor, och skor ingår ej någon egen personliga stil. Och ingen historia av Campbell lag skulle fortfarande ganska försvårande, eftersom det är mycket tydligt varifrån inspirationen har tillämpats tidigare. Förr i tiden, men dessa kopior fortfarande på något sätt sett en riktigt tydlig åtskillnad mellan de ursprungliga varorna. Nu kopiering är så exakta, skulle det vara svårt att skilja en snabb blick på Campbells Acneista.

  7. Avatar Inke
    2010/03/22, 20:53

    sueisfine, mitt öga som de Campbells är bara "1-1" kopia av Acne Belvil. Jag skulle förstå om Campbell skulle ha crafting stövlar till exempel, som skulle försöka bygga något på distans som liknar förhållandena i block staplade osymmetriska intresse .. Det är nu bara en ganska allvarlig utformning stöld. Faktum är att jag inte ens direkta kopior skulle kunna köpa om jag var medveten om den ursprungliga .. På något sätt synd att en stor del av köparen av kommunen kommer sannolikt att hålla Campbell kenkänerona utan kunskap om även denna "inspiration" är inspiration.

    Vind, juurikin :) så fattiga mannens versioner är okej, så länge de inte är platta kopior.

    Låt, ett stort tack till alla smutsen-insamling Campbell .. Jag fick blodet kokar i det fall så illa att jag inte längre ville se mer: D Mini Market kopiering jag inte ens ha varit medveten om .. De också ännu. Jag rekommenderar starkt att alla länkar, wtf-grejer.

    Jenni, aktie-en - jag vet inte. Marimekko skulle vara på väg att dra Dolce & Gabbana rosikseen vallmo mönstret suorahkosta lånet ... Men Poppy är nog förmodligen ett något annorlunda sätt än vad den patenterade designen dessa få årstiderna växlar skomodeller, tror jag. Jag antar att kunde vara smicker, men ... Åh, vulgärt sälja "eget namn" andras skor. Kökömpi kvalitet återspeglas i min mening, ja för bilder, särskilt de Atacomissa.

    Lotu, bra reflektion! Men ja, de "Belvil" Jag skiljer inte Belvil minst en snabb blick. Omissani metall dragkedja är ja, jag förmodligen skulle ha märkt skillnad om jag hade saker och ting inte kunde titta på den mest kritiska ögat. Det kan vara att växterna mot kriget skulle bli så dyrt, och Acne, Mini Market och Demeulemeesterin bara tvungen att bita tänderna och försöka vara smickrad. Det är synd :/

  8. Avatar Mary
    2010/03/24, 22:47

    Lotteriet är alltid intressant keissejä! Var går gränsen, att det är en mycket unik och originell produktion? Och hur mycket det är att imitera eller påverkas av hur mycket? Kan jag få den sortens "omvänd" räntan för att öka skon, även om spetsen ska vara rundade och inte vassa? Vad händer om räntan skulle vara vanligare pole, men i övrigt samma modell? Vad händer om skon materialet skulle vara annorlunda?

    Och är ändå betraktas som en modell och sedan levererar själva genom att designa och bygga samma arbete, än att bara ha den klar för en modell mycket konkret och orsakerna hockey till varför en egen etikett? Vad händer om egenproducerad genom att designa och bygga replikera arbetet och lätkäisisikin att den simulerade företagets klistermärke? Presentera det som äkta? Är inte de bara toriplagiaattituotteet att göra så ...: P Lottery är mestadels retoriska frågor, tror jag inte att dessa skulle börja bända de sista sanningar här och nu :).

    Lotteriet är verkligen svårt att välja över saker. Jag stöder inte plagiat, men å andra sidan tror jag att dessa saker alltid har en riktigt fruktansvärt enkelt alls. En hög hierarki av tecken och deras utgångar kopieras i botten, mer eller mindre tydlig. Toronto Andiamo skor för en dag, vem kunde genast tänka på Givenchys sandaler bur ränta ...: P osv. Det är en tydlig efterfrågan, när detta är gjort. Jag håller inte så snart en sådan ondska som anses något som fungerar och är själv-identiska färg, men det erbjöd en lägre kostnad. I många fall är detta faktiskt en mer eller mindre, är det konkurrenskraftig. Inom läkemedelsindustrin till exempel, kan en sådan säkert frestas att tro de enda människorna i en bra sak. Jag skulle också valkkaan apoteket av samma varor billigare lösning. : P

    Om då går till gränsen för vad som är acceptabelt och vad som är tvivelaktiga verksamhet? Jag vet inte riktigt och jag vet inte anspråk på att veta. Men ämnet är intressant Iaf!

    Jag annat jag kan se genom att jämföra bilderna så snart som åtminstone en skillnad i hur skarpa hörnet av Acne skor spets stiger till ytan. : P JC: s versioner omfattar det nästan alla av landet. Dessutom kommer dragkedjan se annorlunda ympäryssaumat Å andra sidan, hur vet vi att någon av Acne har tagit sin vision ...: P Färre pulpsahtelevat världen av idéer ur ingenting.

    Ps den tjeckiska Lion King-Wikipedia kontroversen, D http://en.wikipedia.org/wiki/The_Lion_King # Story_origin

  9. Avatar Irene
    26.3.2010, 0:45

    wow! Jag kirjotan precis samma stil tidningen från min blogg .. som gör det klart att jag har tid att avge samma åsikt som du har. Nu mode är i allmänhet bara imitation, men att nu är det bara ren kopiering :/ dumma tiden, även när jag började tro att även de Campbells När allt detta är inte billigt!

  10. Avatar Inke
    26.3.2010, 13:34

    Maria, Det är intressanta keissit. I detta fall paret skor jag skulle inte få ut så mycket - jag tror att det är en direkt kopia av spjälsängen, en kopia av detta på dig ... inte längre möjligt att tala om att "ta influenser", när skorna är 00:59: P Men ja, den så kallade. High Street, muotihan nu är en upprepning av stora hus samlingar och skräp från, ibland är det mer direkt, och ibland mindre håll upplåning. Det faktum att hela den här sommaren är beige, inte en olycka - och ingen nu antar jag färgton kan vara en "hon" eller "patenterade". (Inte bara Ferrari röd färg nyans skyddas på något sätt: D)

    Jag hörde i går i ett annat sammanhang, för närvarande historien om en intressant historia, jag vet inte om att säga säkra underbar plats, men det man kan vara så att: sju "misstag" bör tydligen finnas i produkten anses "nog att vara annorlunda" (utom naturligtvis, ett annat märke av missbruk, en andra, "närvaron av "). Jag kan inte hitta bilden på basis av sju skillnaden i design - likheter verkligen roligt ;) Jag vill veta om det argumentet är sant - om någon vet hur / Google mig att klara bättre, att ge tillbaka.

    Acne är definitivt en designer för lite inspiration hämtas från Belvil, men en direkt kopia de inte gissa någon av de andra, men planerar att vara - i motsats till att Campbells version. Jag tror att det är två helt olika begrepp som inte bör Messing. Cage-stil sandal med ett billigare nät mönster genomförs ok, 1-1, men billigt gjorde superlookalike Givenchy sko var det inte.

    Irene, ja jag såg - stora sinnen tänker lika! ;)

Kommentar